torsdag 11 oktober 2012

Många kommer att få gå

Sverige, Europa, ja hela västvärlden tycks gå mot tuffare tider. Det är inte bara ekonomin som går utför. Allt fler varslas från sina arbeten i Sverige, detta läste jag i dagens aftonbladet. Verkligen bedrövligt att det ska behöva vara så. Själv sitter jag ju tryggt i båten och har ett stabilt kneg. Men det måste ju vara väldigt många som oroar sig mycket i dessa dagar.

Självklart känner jag mig inte heller helt på det torra. Jag har bland annat ett ganska stor aktieinnehav som jag nu inte vet riktigt vad jag skall göra med. Ska man lyssna på experterna så förespråkar de att man skall behålla sina värdepapper och vänta tills vi kommer ur kristiderna, den som gör detta kommer kunna göra grova pengar, sägs det. Saken är bara den  att ingen riktigt vet hur långt gående och djup krisen är, därför är det svårt även för expert att ge några vettiga råd till villrådiga Svenssons.

En sak tycks i varje fall vara säker, det blir färre "riktiga" arbeten när Eurokrisen slår till på allvar. Bara att hoppas att våra ledare finner vett att leda oss på rätt väg, i rättan tid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar